BOT 2018 | Nic&Mic
659
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-659,page-child,parent-pageid-594,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.3,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Nic&Mic

Nic&Mic

Naam: Nicholas Ninaber van Eijben
Categorie: B2B

www.nicmic.nl

De wereld stroomt in hoog tempo vol met plastics, een enorm milieuprobleem. Nic&Mic (Nicholas & Michael Ninaber van Eijben) ruimen samen met Ocean Sole een van deze plastics op. Namelijk ’s werelds meest gedragen schoeisel, de teenslipper! In aanschaf goedkoop, maar niet duurzaam in gebruik. In combinatie met een onderontwikkeld afvalverwerkingsysteem zorgt dit ervoor dat in ontwikkelingslanden de teenslippers in de natuur belanden. Ocean Sole betaalt strandjutters om teenslippers te verzamelen op de stranden van Kenia. Vervolgens verwerken de ambachtslieden de teenslippers tot unieke kunst, van kleine girafjes tot levensgrote olifanten. De beelden vertellen een bijzonder verhaal, ‘The Art of Upcycling’.

Nic&Mic heeft dit Keniaanse initiatief voorzien van de nodige ‘Fast Forward’. Nic&Mic verzorgt de Europese distributie voor Ocean Sole en zetten daarmee 60% van de totale productie af. Dit komt neer op jaarlijks een half miljoen geupcyclede teenslippers en 70 Keniaanse gezinnen die een eerlijk inkomen verdienen!

Steun Nic&Mic tijdens de finale op 8 november!